Skaffa musik på bloggen!

Hej som ni kanske hör (om ni har hörlurar eller högtalare inkopplade i datorn) så är det musik som spelas på min blogg nu! :D så jag tänkte visa er hur ni kan fixa detta!
Det är helt gratis och super duper lätt! och jag detta hör inte direkt till sims men jag vart så sugen på att tipsa er om detta! :D
Jag kommer att visa steg för steg hur ni kan fixa detta:
 
Steg 1: Gå in på Youtube
 
Steg 2:Sök upp och sätt på en låt som du vill ska spelas upp på din blogg. (du kan ha fler låtar)
och tryck på dela, och kopiera adressen som är markerad med blått. (adressen måste INTE  se ut som denna.
 
 

 Steg 3:När du kopierat adressen så går du in på http://scmplayer.net/
då kommer det att se ut såhär

På sidan så väljer du först vilket "skin" du vill ha på din musikspelare. Sätt en prick i lilla cirkeln till höger om det skin du vill ha. Klicka sedan på Next knappen.
 
Steg 4:
I första rutan där det står  "SONG TITLE" så skriver du in vad själva låten heter och i rutan brevid där det står "SONG URL" så klistrar du in adressen som du kopierat youtube, och som du ser så har jag lagt till flera låtar och om du också vill göra det så upprepar du Steg 1, 2 och 3.
När du är klar så klickar du på Next knappen.
 
 
Steg 5:
Nu så Bockar du i Auto play (om du vill att musiken ska börja spela automatiskt när någon går in på din blogg)
Det som jag har markerat med gult där kan du välja om musikspelaren ska vara högst upp eller längst ner det vi säga om du vill att musikspelaren ska visas uppe ovanför din header eller nere vid botten av din sida. När du är klar så Klickar du på Done knappen. 
 
 
Steg 6:
Sedan så kopierar du adressen som jag har ringat in.
gå in på design i din blog och
klistra in koden i din HTML-mall, rätt enligt <body> eller <body ...

(Tumblr användare: gå till Anpassa utseende> Redigera HTML)
 
 
 
 
Sedan så är det klart!! hopas att du blev nöjd.
Har du några frågor så kommentera så ska jag försöka hjälpa dig eller svara på nån fråga så gott jag kan.
 
Kram Thea<3
 

 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

En blogg om The Sims 3 spelet, spelandet, expansioner m.m

RSS 2.0