The Sims 3 Semesterparadis samt problem med patch 1.55...

Fick The Sims 3 Semesterparadis och Drömjobb samt 70-80 talet i födelsedagspresent är så glad!!!!
Har längtat så efter Semesterparadis. 


Tyvärr funkade det inte att spela, alltså jag installerade 70-80 talet och det gick bra, vilka fula kläder de hade då, min ena familj fick genast sådan stil!
Sen då när jag fick de andra två sepelen så installerade jag Semesterparadis och Drömjobb efter varandra, sen fungerade inte det att spela!!
Fick felmeddelande "Sims3Launcher har slutat fungera" så snart jag klickar på genvägen till The Sims 3 på skrivbordet!!!

 
Vart så arg! Avinstallerade, drömjobb - samma fel, avinstallerade Semesterparadis då funkade det men sedan när jag försökte igen att installera dem så nej det fungerade inte. Inte ens om jag installerade en i taget. Testade både på en stationär dator och en laptop och på en MacBook.. 
Googlade lite och såg att det verkar bero på patchen 1.55. 

Sen fick jag hjälp!!!
Vi avinstallerade själva startpaketet, alltså första spelet självaste The Sims 3.
Först kopierade vi allt som låg i mappen: C:\Users\xxxxx\Documents\Electronic Arts till en annan plats på datorn. Sen avinstallerade jag hela grundpaketet The Sims 3 och klickade ja på att de fick ta bort allt nedladdat innehåll, musik och det, jag hade ju kopierat det. Startade om datorn och installerade det (The SIms 3 bara) på nytt. Då testade vi att starta The Sims 3 och ja launchern kom upp så det fungerade så långt! Dock hade jag ju endel grejjer i mapparna så vi kopierade över innehållet i följande mappar (eller hela mappen om den inte fanns) 
DCBackup
DCCache
Downloads
Installed worlds
Library 
 
Hoppade över dessa men de kanske man vill ha, jag hade inte så mkt på just denna dator jag testade detta på. 
Saves
Saved Sims

Efter att ha lagt över allt i mapparna testade jag igen och då fungerade det fortfarande (funkar det ine för dig testa att lägga över en mapp, starta spelet funkar det stäng spelet och lägg över nästa mapp, hänger det sig så är det innehållet i mappen det är fel på). Sen då när jag startat launchern och skulle spela så råkade jag klicka Ja på att uppdatera, det kom upp rutan om att en ny uppdatering finns tillgänglig, och efter att den uppdaterats ja då slutade det att fungera igen.. grrrr....

Orkar inte ominstallera allt igen så det jag gjorde är att jag hoppar över själva launchern. 
Jag gjorde om genvägen (högerklicka på genvägen på skrivbordet och välj egenskaper och ändra adressen i rutan Mål) så istället för att den öppnar "C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\The Sims 3 Semesterparadis\Game\Bin\Sims3Launcher.exe" så öppnar den istället "C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\The Sims 3 Semesterparadis\Game\Bin\TS3EP10.exe" Så nu när jag klickar så laddas spelet på en gång. 
Hoppas på att de löser detta i nästa patch det verkar vara såå många som har problem. 
 
Fråga gärna om ni undrar något. 

Ha det så bra, nu ska jag fortsätta bygga på min husbåt!!! :-D
Lägger upp lite bilder så snart jag spelat lite mer.. äntligen!! Vi ses i Semesterparadiset!!! ;-) 
 
Här åker jag båt: 
 
 
 
TÄVLING PÅ BLOGGEN
2013-09-01 @ 15:02:15
URL: http://aaroose.blogg.se

Det är inte försent än!
Du kan fortfarande delta i tävlingen som är på min blogg!
VINN VALFRI SAK!
http://aaroose.blogg.se/2013/august/vinn-valfri-sak-2.html#comment

Anonym
2014-09-23 @ 23:49:07

hej. Jag har precis installerat om mitt sims 3. Men nu går de inte att spela. Kommer in i launchern o kan trycka på play. Sen blir de svart o står stilla där. Några tips?

Svar: Hej har du uppdaterat ditt sims till den senaste patchen? om inte testa det, har du laddat ner mycket kläder m.m från sims 3 community?
Thea




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

En blogg om The Sims 3 spelet, spelandet, expansioner m.m

RSS 2.0